Dessa användarvillkor (nedan: "Villkor") definierar reglerna för användning av webbplatsen Ticketwhat.se (nedan: "Tjänsten") av Användare, innehållande i synnerhet information om erbjudanden för flygbiljetter, samt reglerna för tillhandahållande av förmedlingstjänster vid deras köp.
Tjänsteleverantören inom ramen för Tjänsten är Ticketwhat Sp. z o.o. (nedan: "Tjänsteleverantör") med säte på ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin, registrerad i Nationella Domstolsregistret under nummer KRS 0000809810 och med skatteidentifikationsnummer NIP 9462692646.
Kontakt med Tjänsteleverantören är möjlig via e-post på adressen [email protected] eller per post till korrespondensadressen: Ticketwhat Sp. z o.o., ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin.
Accepterande av Villkoren är frivilligt men nödvändigt för att använda tjänsterna som tillhandahålls av Tjänsteleverantören.
Användning av Tjänsten är möjlig under förutsättning att Användarens telekommunikationssystem uppfyller följande minimala tekniska krav:
dator eller mobil enhet med internetåtkomst,
aktuell version av webbläsare, inklusive Google Chrome, Firefox, Safari, Edge eller Internet Explorer,
åtkomst till e-post och aktiv e-postadress,
applikation som möjliggör läsning av filer i PDF-format.
I Villkoren används följande begrepp som ska förstås på följande sätt:
Webbplats – huvudsidan för Ticketwhat.se och dess undersidor;
Avisering – elektroniskt meddelande skickat till Användarens e-postadress som angetts vid ifyllning av registreringsformuläret eller bokningsformuläret i Tjänsten, innehållande specifik information;
Leverantör – leverantör av tjänster som erbjuds Användaren via Tjänsten;
Användare – fysisk person, juridisk person eller organisationsenhet utan juridisk personlighet som separata bestämmelser tilldelar rättskapacitet, som avser att använda eller använder Tjänsteleverantörens tjänster genom att fylla i registreringsformuläret eller bokningsformuläret;
Förmedlingskontrakt – kontrakt slutet mellan Tjänsteleverantören och Användaren, vars föremål är tillhandahållande av Förmedlingstjänsten;
Förmedlingstjänst – tjänst utförd av Tjänsteleverantören via Tjänsten för Användare, bestående av förmedling av Tjänsteleverantören vid köp av tjänster av Användaren från Leverantörer via Tjänsten, för vilken Tjänsteleverantören tar ut en Serviceavgift;
Serviceavgift – icke-återbetalningsbar avgift som tas ut av Tjänsteleverantören för tillhandahållande av Förmedlingstjänsten via Tjänsten.
§ 2 Användning av Tjänsten
Användning av Tjänsten innebär accepterande av villkoren definierade i Villkoren.
Inom ramen för Förmedlingstjänsten agerar Tjänsteleverantören som förmedlare som utför faktiska aktiviteter med Leverantörer, relaterade till köp och leverans av biljetter beställda från Leverantörer enligt Användarens instruktioner, på Användarens vägnar och till förmån för Användaren. Tillhandahållande av tjänster och behandling av klagomål sker baserat på Leverantörernas allmänna villkor specificerade i dessa Villkor eller under bokningsprocessen.
Tidpunkten för ingående av Förmedlingskontraktet är tidpunkten för korrekt ifyllning av bokningsformuläret tillgängligt i Tjänsten och klick på knappen "Boka".
Att göra en bokning innebär Användarens accepterande av villkoren för tillhandahållande av tjänster som erbjuds av Leverantören. Villkoren för alla flygbolag tillgängliga i Tjänsten finns på adressen:
Transportvillkor för flygbolag
Efter att ha gjort en bokning i Tjänsten är Användaren skyldig att omedelbart göra betalningen.
Efter registrering av betalningen börjar Tjänsteleverantören omedelbart att genomföra förmedlingstjänsten inom ramen för bokningen.
Tjänsteleverantören säkerställer att den kommer att tillämpa högsta omsorg när det gäller tillförlitlighet, aktualitet och fullständighet av innehållet i erbjudanden som publiceras i Tjänsten, men förbehåller sig att på grund av den dynamiska karaktären av förändringar i flygbolagens prislistor kan en del av erbjudandena vara inaktuella. Tjänsteleverantören är inte ansvarig för eventuella förluster eller skador som Användaren lidit till följd av felaktig eller ofullständig information.
I fall av upptäckt av Tjänsteleverantören av fel i pris eller erbjudande förbehåller sig Tjänsteleverantören rätten att avboka bokningen eller – om Användaren samtycker – ändra priset. I en sådan situation kommer vi att kontakta Användaren.
Efter avslutandet av tillhandahållandet av förmedlingstjänsten kommer Användaren att få en Avisering med bekräftelse.
Prisförslag och prognoser som presenteras i Tjänsten har endast informativ karaktär och utgör inte kommersiellt erbjudande:
Tjänsteleverantören gör alla ansträngningar för att den presenterade informationen ska vara aktuell och objektiv;
På grund av frekventa förändringar i externa tjänsteleverantörers erbjudanden kan den presenterade datan periodvis vara inaktuell och/eller genomsnittlig;
Dessa element i Tjänsten syftar endast till att approximera pristrender för utvalda turisttjänster.
§ 3 Ansvar
Tjänsteleverantören är inte ansvarig för innehåll publicerat i Tjänsten av Användare.
Tjänsteleverantören är inte ansvarig för skador som följer av Användares användning av Tjänsten på sätt som strider mot lagen eller Villkoren.
Data som tillhandahålls av Användaren vid användning av Tjänsten, inklusive i bokningsprocessen, måste motsvara verkliga data, i synnerhet de som finns i identitetshandling eller pass. Tjänsteleverantören är inte ansvarig i fall av icke-tillhandahållande eller tillhandahållande av felaktiga data.
Vid bokning bör Användaren verifiera innehav av lämpliga och giltiga dokument, certifikat eller försäkringar som möjliggör resa, samt bekanta sig med bestämmelser och begränsningar relaterade till inresa i länder som omfattas av resan.
§ 4 Information för konsumenter
Enligt lagen om konsumenträttigheter har Användaren med Konsumentstatus rätt att dra sig ur kontrakt som slutits på distans, utan att ange orsak, inom den lagstadgade perioden av 14 dagar från dess ingående; rätten att dra sig ur kontrakt som slutits på distans gäller dock inte för kontrakt om tillhandahållande av tjänster, om tjänsten har utförts i sin helhet och dess påbörjande skedde med konsumentens tidigare uttryckliga samtycke och efter att tjänsteleverantören informerat denne om förlusten av rätten att dra sig ur kontraktet efter dess fullständiga utförande.
Förmedlingstjänsten genomförs efter att Användaren uttryckt vilja att använda den, så den kan utföras före utgången av återkallelseterminen. I ett sådant fall har Användaren inte rätt att dra sig ur kontraktet från tidpunkten för tjänstens utförande. Om Leverantörer förutser möjlighet att återbetala del av eller hela värdet av tjänsterna kommer Användaren att informeras om detta.
§ 5 Betalningar
Efter att ha gjort en bokning via Tjänsten gör Användaren betalning för bokningsbeloppet som anges under slutförandet av bokningsprocessen i Tjänsten.
Betalningar görs via operatören för snabba onlineöverföringar som anges under slutförandet av bokningen.
Bokningen anses betald från tidpunkten då Tjänsteleverantören får bekräftelse på registrering av betalningen från betalningsoperatören.
Vid användning av Tjänsten får Användaren inte:
använda ogiltigt betalkort eller kort eller konto som denne inte har rätt att använda;
utge sig för att vara någon annan eller falskeligen representera sin identitet eller associationer med någon annan person;
kränka några rättigheter, lagar eller regulatoriska krav.
I fall av avbokning av bokning av Tjänsteleverantören kommer Tjänsteleverantören att beordra återbetalning av betalningen inom 3 arbetsdagar.
Återbetalningen kommer att göras via samma betalningskanal som Användaren använde. Om det inte är möjligt att göra återbetalningen på samma sätt kommer Tjänsteleverantören att kontakta Användaren för att ange bankkonto till vilket återbetalningen ska göras.
§ 6 Klagomål
Varje Kund har rätt att lämna ett klagomål. Klagomålet kan lämnas skriftligen via traditionell post eller e-post till Tjänsteleverantörens adresser som anges i dessa Villkor.
När man lämnar ett klagomål bör man noggrant beskriva defekterna i Tjänstens funktion eller i tillhandahållandet av Förmedlingstjänsten.
Klagomålet kommer att behandlas inom 14 dagar från dagen för dess mottagande av Tjänsteleverantören.
Kunden kommer att informeras om resultatet av klagomålsförfarandet på samma sätt som klagomålet lämnades.
§ 7 Personuppgifter
Personuppgifter som Användaren överför till Tjänsteleverantören i samband med användning av Tjänsten behandlas enligt principerna definierade i dessa Villkor och i ett separat dokument – "Integritetspolicy", offentligt tillgänglig i Tjänsten.
Administratören av personuppgifter är Ticketwhat Sp. z o.o. med säte på ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin, registrerad i Nationella Domstolsregistret under nummer KRS 0000809810 och med skatteidentifikationsnummer NIP 9462692646.
§ 8 Slutbestämmelser
Tjänsteleverantören har rätt att ändra Villkoren med bevarande av Användares förvärvade rättigheter.
Alla tvister som inte kan lösas på minnelig väg, uppkomna baserat på bestämmelserna i dessa Villkor eller relaterade till användning av Tjänsten, kommer att avgöras av lämplig polsk allmän domstol med territoriell behörighet för Tjänsteleverantören.
Villkoren gäller från dagen för deras publicering tills de återkallas.
TicketWhat: Sök de bästa flygpriserna och upptäck nya platser